Studieprogramma

Studieprogramma International Business

Tijdens de opleiding International Business (IB) staan internationale oriëntatie en zakendoen centraal met aandacht voor de toekomst van de aarde. Dit vraagt om professionals met interculturele vaardigheden, bedrijfskundig inzicht, mondiale ambities én oog voor mens en milieu. Al vanaf de eerste studieweek leer je cultuurverschillen te overbruggen. Of je nou aan de slag gaat voor een multinational of ambitieus regionaal bedrijf; internationale bedrijfsvoering is een vak apart. Bij IB maak jíj je dit vak eigen. Ook ontwikkel je een solide basis op het gebied van onder andere marketing en sales, (circulaire) economie, organisatiekunde, managementvaardigheden en andere bedrijfskundige thema’s.

De opleiding richt zich alleen op de Engelse taal; je hoeft geen verplichte andere taal te leren. Wel zit je direct in een international classroom met studenten van verschillende nationaliteiten.

Boeiende internationale samenwerkingsprojecten

Van Hall Larenstein heeft 6 zogeheten ‘living labs’; onderzoeksomgevingen verdeeld over de wereld. Hier werken wij samen met Nederlandse bedrijven en lokale partijen aan uiteenlopende innovatieve oplossingen. Dit biedt jouw directe kansen om hier tijdens je studie (of daarna!) aan mee te werken.

Studieopbouw International Business

Jaar Onderwerp Producten
1 Oriëntatie op International Business Projecten, toetsen, presentaties
2 Verdieping International Business op internationale marketing, chain management, financieel management, organisatie en HRM Bedrijfsprojecten, toetsen
3 + 4 Stage en vrije Minor, specialiseren en afstudeeropdracht Rapporten, afstudeerscriptie en verdediging

 

Modules International Business jaar 1

Jaar Periode 1 Periode 2 Periode 3 Periode 4
1

Discovering future International Business

How organisations work

E-marketing


 

Responsible accounting

Creating new business values

 

Designing a processing plant

Cross border business 1


Cross border business 2

 

Modules International Business jaar 2

Year Periode 1 Periode 2 Periode 3 Periode 4
2

Fair business practices

Projectmanagement & innovation

International trade

Understanding people

Facilitating people

Follow the money

Circulair economy

Making it work